LS.ZM121
BGJ.33015
BGJ.33023
BGJ.33016
BGJ.33017
BGJ.33018
GOKI.58402
LS.ZM120
GOKI.GK318
LS.ZM
LS.ZM009
GOKI.58347
ADR.5971
LS.ZM501
LS.ZM503
... hrá kľúčovú úlohu pri rozvíjaní logického myslenia a nespočetných zručností detí. Výučba je koncipovaná tak, aby žiaci postupne získavali istotu v práci s číslami, geometrickými útvarmi, meraním, priestorovou orientáciou a riešením jednoduchých úloh, pričom kladie dôraz na postupné prehlbovanie vedomostí a praktickú aplikáciu učiva.
V nižších ročníkoch sa deti učia rozpoznávať, písať a porovnávať čísla, pričom začínajú s malými číslami a postupne prechádzajú k vyšším hodnotám. Osvojujú si základné matematické operácie, najskôr v malom rozsahu čísel, neskôr aj s väčšími číslami, pričom sa kladie dôraz na pochopenie vzťahov medzi nimi. Postupne sa zoznamujú so sčítaním, odčítaním, násobením a delením a začínajú tieto operácie používať v praktických situáciách.
Dôležitou súčasťou matematiky na prvom stupni ZŠ je aj geometria, ktorá pomáha deťom rozvíjať priestorové myslenie. Žiaci sa oboznamujú so základnými geometrickými útvarmi, učia sa ich pomenovať, rozpoznávať v každodennom prostredí a chápať ich vlastnosti. Priestorová orientácia sa rozvíja prostredníctvom praktických úloh, ktoré pomáhajú deťom lepšie sa orientovať v priestore a chápať vzťahy medzi objektmi.
Ďalšou dôležitou témou je meranie a porovnávanie veličín. Žiaci sa učia pracovať s dĺžkou, objemom a časom, pričom sa oboznamujú s rôznymi jednotkami a jednoduchými nástrojmi na meranie. Získavajú základné skúsenosti s určovaním času na hodinách, porovnávaním dĺžok a hmotnosti predmetov či odhadovaním veľkostí.
Matematika na prvom stupni kladie veľký dôraz na rozvoj logického a kritického myslenia. Deti sa stretávajú s rôznymi hádankami, vzormi a slovnými úlohami, ktoré ich vedú k hľadaniu riešení a trénovaniu systematického uvažovania. Práca s tabuľkami, schémami a jednoduchými grafmi im pomáha pochopiť vzťahy medzi údajmi a rozvíjať schopnosť analyzovať informácie.
Vyučovanie matematiky na prvom stupni je zamerané na hravý a názorný prístup, aby sa deti učili prirodzenou a zábavnou formou. Učitelia môžu využívať rôzne pomôcky, interaktívne metódy a praktické úlohy, ktoré podporujú aktívne zapojenie žiakov a ich schopnosť získať vedomosti v každodennom živote.